IGNALINOS KULTŪROS IR SPORTO CENTRAS
Direktoriaus Dargino Mikėno
METŲ VEIKLOS ATASKAITA
2020-01-15 Nr. __ Ignalina
I SKYRIUS
STRATEGINIO PLANO IR METINIO VEIKLOS PLANO ĮGYVENDINIMAS
Ignalinos kultūros ir sporto centro veiklą vykdžiau vadovaudamasis 2018 – 2020 metų strateginiu planu, patvirtintu 2017 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-164 ir veiklos planu. Strateginiai tikslai ir uždaviniai perkeliami į veiklos planą, kuriame iškeliami mokslo metų tikslai ir uždaviniai.
2018-2019 mokslo metų veiklos tikslai ir uždaviniai 1 tikslas. Sudaryti sąlygas IKSC teikiamų paslaugų kokybės užtikrinimui. Uždaviniai: 1.Tikslingai organizuoti ugdymo procesą, vykdyti darbų organizavimą, priežiūrą ir užtikrinti grįžtamąjį ryšį. 2 tikslas. Formuoti asmenį, sugebantį tapti aktyviu visuomenės nariu, padėti tenkinti pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius per kompetencijų ugdymą. Uždaviniai: 1. Plėsti formalųjį švietimą papildančio ugdymo paslaugų formų ir programų pasiūlą, sudarant sąlygas mokinių saviraiškai, tobulėjimui, kompetencijų ugdymui. 3 tikslas. Kurti pozityvumu, partneryste ir bendradarbiavimu grįstą IKSC kultūrą, sudarant palankią, saugią aplinką ir galimybes mokinių pažinimui, lavinimui, saviraiškai, bendravimo poreikių tenkinimui, vertybinių nuostatų formavimui ir socializacijai. Uždaviniai: 1. Skatinti bendruomenės narių tobulinimąsi, bendradarbiavimą, telkti bendriems darbams, orientuotiems į kiekvieno vaiko ir IKSC sėkmę. Uždavinių įgyvendinimas. Organizuojant ugdymo procesą nuolat siekiama tenkinti įvairius mokinių mokymosi poreikius, plėtoti neformaliojo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo vaikams teikiamas paslaugas, siekti ugdymo kokybės, ugdymo formų įvairovės, mokytojo ir mokinio veiklų dermės, orientuotos į kiekvieno mokinio kompetencijų ugdymą, aktyvinant bendruomenės kultūros ir tradicijų puoselėjimą, skatinant bendradarbiavimo kultūrą, kuriant saugią ir kultūringą centro aplinką. Ugdymo procesas buvo tikslingai organizuojamas: mokslo metų pradžioje vyko paruošiamieji darbai formuojamos formalųjį švietimą papildančio (dailės, keramikos, šokio) ugdymo ir neformaliojo vaikų švietimo grupės, studijos, būreliai, mokiniai renkami į programas. Priklausomai nuo veiklos populiarumo ir mokinių poreikių būti steigiamos kelios tos pačios veiklos grupės. Sukomplektavus mokinių grupes, būrelio vadovo, trenerio teikimu ir direktoriaus įsakymu patvirtinama, į kurią grupę mokinys priimamas. Vadovaujantis būrelio vadovo, trenerio prašymu ir direktoriaus įsakymu, per mokslo metus mokinys gali būti perkeltas iš vienos grupės į kitą. Būrelius, studijas, grupes lankė visi pageidaujantys mokiniai, pristatę tėvų prašymus, sudarę mokymosi sutartis ir sumokėję mokestį už formalųjį švietimą papildantį ir neformalųjį ugdymą Centro nustatyta tvarka. Priėmimas į būrelius buvo įforminamas direktoriaus įsakymu ir mokymosi sutartimi. Priimant mokinius į Centrą, atranka nebuvo vykdoma. Būreliai, studijos, sporto grupės steigiamos vieneriems mokslo metams. Sporto skyriuje mokymas organizuojamas mokymo grupėmis ir individualiai. Vieną ar kitą mokymo rūšį treneris pasirenka atsižvelgdamas į sportininko meistriškumo lygį, sporto šakos specifiką, metodinius reikalavimus. Pagrindinės sportininkų mokymo formos: teorinės ir praktinės mokomosios pratybos vietos sporto bazėje ir sporto stovyklose, dalyvavimas varžybose, testai, kontrolinių normatyvų patikrinimai, organizuojami seminarai, diskusijos, ekskursijos, varžybų, rungtynių stebėjimai ir aptarimai. Pagal sportinio ugdymo programas ugdomų ugdytinių sportiniai pasiekimai vertinami mokslo metų pradžioje, sudarant sportinio ugdymo grupes, mokslo metų pabaigoje ir esant poreikiui, bet kuriuo metu, mokslo metais. Būrelio vadovas, sporto treneris rengdamasis užsiėmimui, treniruotei, numato užsiėmimo, treniruotės temą, uždavinius, ugdomus gebėjimus, mokymosi veiklas, individualizavimo ir diferencijavimo galimybes, pasiekimų vertinimą ir įsivertinimą. Planuojant ugdymo turinį formalųjį švietimą papildančio ugdymo neformaliojo vaikų švietimo grupių vadovai turi teisę temai pasirinkti planavimo tvarką ir skiriamų valandų skaičių. Formalųjį švietimą papildančio ugdymo (dailės, keramikos, šokio) programų ir neformaliojo vaikų švietimo turinys orientuotas buvo į mokinio amžių atitinkančių ir visuomenės kaitą atliepiančių kompetencijų ugdymą. Mokinių veikla fiksuojama mokomojo sportinio darbo planavimo ir apskaitos žurnaluose. Mokiniui pabaigus pradinio dailės, keramikos, šokio formalųjį švietimą papildančio ugdymo ar neformaliojo vaikų švietimo programą, įvertinus jo mokymosi pažangą Centras sprendžia dėl jo galimybių tęsti ugdymąsi pagal atitinkamą pagrindinio formalųjį švietimą papildančio ugdymo programą ar neformaliojo vaikų švietimo programą. Formalųjį švietimą papildančio ir neformaliojo vaikų švietimo ugdymo veikla įrašoma į neformaliojo ugdymo tvarkaraštį. Formalųjį švietimą papildančio ugdymo apskaita vedama formalųjį švietimą papildančio ugdymo dienyne. Formalųjį vaikų švietimą papildančio (dailės, šokio, keramikos) ugdymo grupių vadovai užsiėmimų programas bei teminius planus suderina su metodininku. Formalųjį vaikų švietimą papildančio ir neformaliojo vaikų švietimo ugdymo sporto treneriai užsiėmimų programas bei teminius planus suderina su sporto skyriaus vedėju. Ugdymo procese dominuoja formuojamasis vertinimas, kuris rodo, ką konkrečiai mokiniai geba, yra pasiekę ir ką dar turi pasiekti ar tobulinti, mokiniai mokomi vertinti kitus ir patys įsivertinti, kadangi mokinių vertinimas neformalus, vertinamos kiekvieno mokinio asmeninės pastangos, gebėjimai dirbti grupėje, kūrybiškai ir išbaigtai atlikti jiems skirtas užduotis. Mokiniai bus skatinami žodžiu, sistemingai reflektuojama jų veikla užsiėmimų metu, už pasiekimus, demonstruojamus Centro ir kitų institucijų organizuojamuose renginiuose, mokiniai skatinami ir apdovanojami kitų institucijų arba Centro direktoriaus padėkos raštais, diplomais, prizais. Sportininkų pažangos ir pasiekimų vertinimas atliekamas vadovaujantis Sportinio ugdymo organizavimo rekomendacijų 1 ir 2 prieduose nustatytais meistriškumo rodikliais. Sporto skyriuje taikomos šios pasiekimų ir pažangos vertinimo formos: kontroliniai testai ir varžybų rezultatai. Mokiniams, baigusiems formalųjį švietimą papildančio ir neformaliojo vaikų švietimo ugdymo programas, išduodami neformaliojo vaikų švietimo pažymėjimai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. ISAK-549 ,,Dėl neformaliojo vaikų švietimo pažymėjimo ““, Ignalinos moksleivių namų neformaliojo vaikų švietimo pažymėjimo išdavimo tvarka, patvirtinta Ignalinos moksleivių namų direktoriaus 2006-05-02 įsakymu Nr. V-114. Atsižvelgiant į mokinių poreikius, rengiamos formalųjį švietimą papildančios ir neformaliojo ugdymo programos. Būrelių vadovai, sporto treneriai taikė aktyvius mokymo metodus, mokinius supažindino su naujovėmis, reguliavo užsiėmimų krūvius, organizavo sportines stovyklas ir kt. Mokiniams ir jų tėvams (globėjams buvo rengiami susirinkimai, kurių metu teikiama informacija apie ugdymo turinio pasirinkimo galimybes, informuojama apie mokinių, kurie dalyvauja parodose, konkursuose, varžybose pasiektus rezultatus, užimtas prizines vietas. Atliekami tyrimai, apklausa parodo ar formalųjį švietimą papildantis, neformalusis ugdymas tenkina mokinių poreikius, kokių užsiėmimų jie pageidautų. Siūlant programas atsižvelgiama ne tik į mokinių poreikius, bet ir vadovų, trenerių kvalifikaciją, turimą materialinę bazę, finansines galimybes. Tyrimų, apklausos rezultatai leidžia efektyviau paskirstyti formalųjį švietimą papildančio, neformaliojo ugdymo valandas ir pasirinkti norimas programas. Centre didelis dėmesys buvo skiriamas ugdytinių gebėjimų atskleidimui bei plėtojimui. Vaikų daroma pažanga buvo nuolat vertinama: stebint vaiko veiklą, kalbant su vaiku, analizuojami vaikų sukurti darbeliai. Geriausiai mokiniai atsiskleidžia dalyvaudami įvairiuose renginiuose, festivaliuose, konkursuose, parodose, sporto varžybose. Džiugino, lankančių Kultūros ir sporto centro būrelius, sporto grupes, studijas mokinių pasiekimai. Pasiekimų vertinimo kriterijai numatomi neformaliojo vaikų švietimo programose. Kultūros ir sporto centro būrelių vaikai ir mokytojai aktyviai dalyvavo miesto, šalies ir tarptautiniuose konkursuose, festivaliuose, sportinėse varžybose, kuriuose puikiai pasirodė ir tapo prizinių vietų laimėtojais ir laureatais. Mokiniai pasirinkę ir baigę programą įgyja programų turinyje įvardintas kompetencijas. Kompetencijos suprantamos kaip mokėjimai atlikti tam tikrą veiklą, remiantis įgytų žinių, įgūdžių, gebėjimų, vertybinių nuostatų visuma. Visos programos, atsižvelgiant į turimas lėšas ir kitas Centro galimybes, įgyvendinamos kūrybinių, sportinių stovyklų, plenerų, projektų, konkursų, pažintinės-edukacinės veiklos metu. Buvo organizuojamos įvairios meninės, pažintinės, kultūrinės ir edukacinės veiklos atsižvelgiant į mokinių poreikius ir Centro galimybes: dailės studijos, keramikos būrelio mokiniai dalyvavo rajoninėse, respublikinėse, tarptautinėse parodose, konkursuose ( Lietuvos moksleivių liaudies dailės konkurse ,,Sidabro vainikėlis‘‘ respublikoje užimta antra vieta, Tarptautiniame piešinių konkurse „Svajoju skraidyti‘‘, trečia vieta, respublikiniame konkurse ,,Lietuvos kovų už laisvę ir netekčių istorija‘‘, užimtos pirmos, antros vietos, organizuota mokinės Miglės Kajėnaitės tapybos darbų paroda ,,Potėpis“. Respublikiniame keramikos konkurse ,,Sveikas maistas‘‘ laimėtas pirmo laipsnio diplomas. Dalyvauta daugelyje kitų renginių. Sporto grupių mokiniai dalyvavo įvairiuose varžybose, čempionatuose, rungtynėse organizuojamuose Lietuvoje ir užsienyje. Liaudies šokių kolektyvas ,,Lelijėlė‘‘ šoko Lietuvos šimtmečio dainų šventėje ,,Vardan tos…‘‘, Vilniuje, tarptautiniame festivalyje ,,Ežerų sietuva‘‘ ir kituose renginiuose. Mokinių pasiekimai dalykinėse olimpiadose buvo geri. Didžioji dalis mokinių savivaldybės etape užėmusių pirmąsias vietas vyko į regioninį ir šalies etapą ir iš ten atsivežė prizines vietas. Centre sudarytos visos sąlygos mokiniui užsiimti mėgstama veikla, fiziškai, psichologiškai ir socialiai saugioje aplinkoje, grįstoje mokinių, mokinių ir mokytojų, kitų Centro darbuotojų pagarba vienas kitam, kurioje įgyvendinamas ugdymo turinys. Centras sudaro sąlygas formalųjį švietimą papildančio ugdymo ir neformaliojo vaikų švietimo grupių vadovams ugdymo turinį įgyvendinti ne tik Centre, bet ir kitose aplinkose: muziejuose, parodose, pažintinėse ekskursijose, išvykose. Organizuojant ir vykdant kultūrinę, meninę, pažintinę, kūrybinę, sportinę, praktinę, socialinę, prevencinę, vertybinių nuostatų ugdymo veiklą, ieškota netradicinių, įdomių, ugdymo turinį atitinkančių mokymosi aplinkų už įstaigos ribų. Sudaromos sąlygos ugdytis mokinių ir būrelių vadovų, trenerių, kitų įstaigos darbuotojų pagarba vienas kitam grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai sveikoje ir saugioje aplinkoje: pastebėjus stabdomos patyčių ir smurto apraiškos, užtikrinamas higienos reikalavimų neviršijantis ugdymosi krūvis. Kultūros ir sporto centre buvo atnaujintos mokiniams skirto bendrabučio patalpos, suremontuoti kambariai, sporto grupėms nupirktas sportinis inventorius, priemonės skirtos dailės studijos bei keramikos būreliams, liaudies šokių kolektyvui ,,Lelijėlė‘‘. Dalis lėšų investuota kabinetų atnaujinimui. Nemažas dėmesys buvo skiriamas būrelių vadovų, sporto trenerių, kultūros darbuotojų kvalifikacijos ir ir kompetencijų tobulinimui. Bendruomenės nariai dalyvavo rajoniniuose, respublikiniuose bei tarptautiniuose seminaruose, dalijosi gerąja patirtimi, stebėjo vieni kitų užsiėmimus, sportines treniruotes, vedė integruotus būrelių užsiėmimus, bendravo ir bendradarbiavo įvairiose srityse. Dailės studijos vadovei Nijolei Trinkūnienei buvo suteiktas ,,Metų mokytojo‘‘ vardas. Centre susitarta dėl sistemingo, savalaikio įstaigos ir mokinių tėvų bendravimo ir bendradarbiavimo būdų bei formų, leidžiančių visapusiškai ir įvairiais lygmenimis suteikti informaciją visais ugdomaisiais klausimais, susirinkimų metu formalųjį švietimą papildančio ir neformaliojo vaikų švietimo ugdymo grupių vadovai bei treneriai supažindina tėvus su Centro tikslais ir uždaviniais, vidaus tvarkos taisyklėmis, kitais aktualiais klausimais. Vyko konsultacijos tėvams – mokinių formalųjį švietimą papildančio ir neformaliojo vaikų švietimo ugdymo grupių komplektavimo, laisvalaikio, prevenciniais ir kitais klausimais, informacijos teikimas buvo vykdomas telefonu, elektroniniu paštu, naudojantis Centro internetine svetaine. 2019-2020 mokslo metais bus įgyvendinami šie tikslai ir uždaviniai 1 tikslas. IKSC aplinkos, bendruomenės mikroklimato gerinimas. Uždaviniai: 1. Uždavinys. Gerinti mokymosi sąlygas bei aplinką. 2 tikslas. Tobulinti pedagogų kvalifikaciją nukreipiant juos dirbti individualizuotai, personalizuotai pagal kiekvieno vaiko mokymosi galias ir poreikius. Uždaviniai: 1. Uždavinys. Efektyviai išnaudoti būrelių vadovų, trenerių intelektinį ir organizacinį potencialą, kelti kvalifikaciją ir veiklos motyvaciją. 3 tikslas. Formalųjį švietimą papildančio, neformaliojo ugdymo programų prieinamumo, įvairovės ir kokybės užtikrinimas. Uždaviniai: 1. Uždavinys. Priimti duomenimis grįstus sprendimus. |
II SKYRIUS
METŲ VEIKLOS UŽDUOTYS, REZULTATAI IR RODIKLIAI
- Pagrindiniai praėjusių metų veiklos rezultatai
Metų užduotys (toliau – užduotys) | Siektini rezultatai | Rezultatų vertinimo rodikliai (kuriais vadovaujantis vertinama, ar nustatytos užduotys įvykdytos) | Pasiekti rezultatai ir jų rodikliai |
IKSC esančių poilsio kambarių atnaujinimas. | Siekiant, pagerinti sąlygas dalis poilsio kambarių atnaujinti, aprūpinti inventoriumi, paveikslais. | Pagal numatytą laiką, pilnai įrengta virtuvė, dauguma poilsio kambarių. Sudarytos tinkamos sąlygos atvykstančio ir rajono mokinių poilsiui, stovyklavimui. | Sėkmingai įstaigos specialiosiomis lėšomis atlikti remonto darbai įgyvendinama programa, įrengta dalis poilsio kambarių, virtuvė, įsigyti ir sumontuoti baldai, nauji šaldytuvai, stalai, kėdės. |
1.2.Skatinti projektinę veiklą Ignalinos kultūros ir sporto centre.
|
Gerinant materialinę, kultūrinę ir sportinę veiklą įstaigoje vykdoma įvairi projektinė veikla. | Nustatytais terminais vykdomi tarptautiniai, šalies ir rajono projektai. | Įgyvendinamas tarptautinis projektas ,,Sports for Social Inclusion of At-risk Teenagers“ (,,LLI-402 Rizikos grupės jaunimo socialinė įtrauktis, pagrįsta sportine veikla“). Šalies projektas „Tradicinių renginių tęstinumo užtikrinimas“. ,,Teatriniai susitikimai Ignalinoje“. Jaunimo gyvos muzikos festivalis ,, Osmosas-13“. |
1.3.Plėtoti kultūrines ir sportines veiklas pasitelkiant partnerius. | Garsinama IKSC sportiniais ir kultūriniais renginiais. | Renginiai vykdomi pagal Ignalinos rajono savivaldybės tarybos patvirtintą renginių planą. | Sėkmingai organizuoti bendri renginiai su Palūšės kaimo bendruomene, renginys ,,Trauk stintelę“. ,,Regatos šventė“. Rytų Aukštaitijos tautinių šokių festivalis ,,Oi padainuosim ir pašoksim mes suėję“. |
- Užduotys, neįvykdytos ar įvykdytos iš dalies dėl numatytų rizikų (jei tokių buvo)
Užduotys | Priežastys, rizikos |
2.1. |
- Užduotys ar veiklos, kurios nebuvo planuotos ir nustatytos, bet įvykdytos
(pildoma, jei buvo atlikta papildomų, svarių įstaigos veiklos rezultatams)
Užduotys / veiklos | Poveikis švietimo įstaigos veiklai |
3.1. Dalyvauta projekte ,,Tradicinių renginių tęstinumo užtikrinimas”. | Sustiprėjo kultūros įstaigų materialinė bazė. |
- Pakoreguotos praėjusių metų veiklos užduotys (jei tokių buvo) ir rezultatai
Užduotys | Siektini rezultatai | Rezultatų vertinimo rodikliai (kuriais vadovaujantis vertinama, ar nustatytos užduotys įvykdytos) | Pasiekti rezultatai ir jų rodikliai |
4.1. |
III SKYRIUS
PASIEKTŲ REZULTATŲ VYKDANT UŽDUOTIS ĮSIVERTINIMAS IR KOMPETENCIJŲ TOBULINIMAS
- Pasiektų rezultatų vykdant užduotis įsivertinimas
Užduočių įvykdymo aprašymas | Pažymimas atitinkamas langelis |
5.1. Užduotys įvykdytos ir viršijo kai kuriuos sutartus vertinimo rodiklius | Labai gerai ☐ |
5.2. Užduotys iš esmės įvykdytos pagal sutartus vertinimo rodiklius | Gerai ☐ |
5.3. Įvykdytos tik kai kurios užduotys pagal sutartus vertinimo rodiklius | Patenkinamai ☐ |
5.4. Užduotys neįvykdytos pagal sutartus vertinimo rodiklius | Nepatenkinamai ☐ |
- Kompetencijos, kurias norėtų tobulinti
6.1.Renginių ir sportinių varžybų organizavimas. |
6.2. |
Direktorius Darginas Mikėnas